Συνεργατική καινοτομία για τις δημόσιες συγκοινωνίες στις Ευρωπαϊκές Πόλεις

Ξεκινάει η υλοποίηση του Ερευνητικού Έργου CIPTEC, τριετούς διάρκειας, με αντικείμενο τη «Συνεργατική Καινοτομία για τις Δημόσιες Συγκοινωνίες στις Ευρωπαϊκές Πόλεις» (“Collective Innovation for Public Transport in European Cities”). Το έργο εγκρίθηκε κατόπιν αξιολόγησης στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού Ευρωπαϊκού Προγράμματος για την Έρευνα «Ορίζοντας 2020». Στις 14 και 15 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη η εναρκτήρια συνάντηση του έργου.

Με σκοπό τη συμβολή στη μακροπρόθεσμη αύξηση του μεριδίου αγοράς των δημοσίων συγκοινωνιών στην Ευρώπη, το έργο, αρχικά, θα αναλύσει τα χαρακτηριστικά της ζήτησης και της προσφοράς του κλάδου, θα αναγνωρίσει τα προβλήματα των παρόχων, και θέτοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του, τους ίδιους τους χρήστες, θα διερευνήσει τις ανάγκες και τα κίνητρά τους. Στη συνέχεια, θα αξιολογήσει τις υφιστάμενες καινοτόμες εφαρμογές στον κλάδο και θα επιχειρήσει την επινόηση και τη δημιουργία νέων, μέσα από την αξιοποίηση της «συλλογικής- συνεργατικής ευφυΐας».

Η Ερευνητική Ομάδα Συστημάτων Μεταφοράς του ΑΠΘ, με επικεφαλής τον καθηγητή κ. Αριστοτέλη Νανιόπουλο, συμμετέχει ως συντονιστής εταίρος του CIPTEC, στο πλαίσιο μιας σύμπραξης 12 φορέων, η οποία αποτελείται από διεθνείς οργανισμούς/ «δίκτυα», φορείς δημοσίων συγκοινωνιών και ερευνητικές ομάδες πανεπιστημίων και εξειδικευμένων εταιρειών στους τομείς της επιστήμης των μεταφορών, του επιστημονικού μάρκετινγκ και της «διαχείρισης της καινοτομίας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για την υποβολή ανταγωνιστικών προτάσεων για τον τομέα των Μεταφορών, το έτος 2014 (H2020 Transport Call 2014), και πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο του θεματικού πεδίου “Mobility for Growth” («Κινητικότητα για Μεγέθυνση»), υποβλήθηκαν 780 προτάσεις έργων από όλη την Ευρώπη και επιλέχθηκαν κατόπιν αξιολόγησης από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, 61 από αυτές, με το ποσοστό επιτυχίας να διαμορφώνεται στο 8%. Ανάμεσα στις 10 συμπράξεις εγκεκριμένων έργων, του 5ου θεματικού άξονα για την «Αστική Κινητικότητα», οι οποίες προκλήθηκαν τελικώς για έναρξη εργασιών μέσα στην άνοιξη του 2015, η Ερευνητική Ομάδα Συστημάτων Μεταφοράς του ΑΠΘ εκπροσωπεί το μοναδικό ελληνικό Πανεπιστήμιο με ρόλο «συντονιστή-εταίρου».

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s